onsdag 10 juli 2013

Köping!

Återigen hamnar jag här, där allting en gång började. Jag har i några dagar nu varit i Köping och bedrivit träningsläger. Många timmar investerade. Har både sett gamla välbekanta platser och nya platser för att söka goda träningsmarker. Det är svårt att tänka sig att världen en gång bara har varit så här liten och lite synd att den inte längre är det.

Jag börjar så sakteliga inse att sommaren går mot sitt slut och att allt jag egentligen sett fram emot är över. Nu är det bara O-ringen kvar som såklart blir trevligt med tanke på umgänget men som annars känns överflödigt. Bakom O-ringen hägrar dock ytterligare en resa, likt Bottenvikenresan, men ändå inte. Denna gång blir det Boden-Abisko-Narvik-Mo i Rana-Storuman-Köping som gäller, och det kan nog bli minst lika fint det!

Resterande veckor av sommarlovet gäller det att krama ur så mycket som möjligt av innan jag får den oerhörda äran att få återvända till Uppsala igen. [OBS! Ironi!]


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar