torsdag 27 oktober 2011

Om prioriteringar

Anledningen till den senaste veckans försvinnande måste jag nästan få kalla giltig frånvaro. Jag var i Glasgow. Vad jag och andra har gjort där arkiveras under preskriberat men det har rört sig om öl, whiskey, fotboll, Volbeat och öl.

Mer om det hela tänker jag inte förtälja, jag skulle dock vilja tacka alla som såg till att det blev en jävla resa. Ingen nämnd, ingen glömd.

Tyvärr sammanföll ju denna resa mitt i tentapluggsperioden, vilket innebär att morgondagens tenta hänger på det berömda fitthåret. Jag har läst all kurslitteratur en gång och det får räcka känner jag. Det får gå som det går: ett väl använt uttryck av mig då ämnet ens kommer i närheten av att beröra begreppet genus. Då tar jag hellre ett U, än att lära mig något så banalt och onödigt.

Vidare kan jag erkänna att denna resa inte hade någon som helst träningsaspekt och jag har därför kört ner mig ordentligt i dekadensen. Efter morgondagens tenta kör jag igång igen med höstträningen, som faktiskt hann börja riktigt bra innan denna annars helt överlägsna resa.

Prioriteringar, det är något som tråkiga människor kan få hålla på med medan vi andra har kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar