tisdag 2 februari 2021

Månadsrapport

Jag skrev ju ner några mål på vägen mot ett annalkande årsslut som jag tänkte utvärdera nu efter en månad. Ibland passar det ju extra bra att se tillbaka över den gångna tiden. Egentligen kanske det är bättre efter att det gått några fler månader men eftersom tid och lust infann sig så gör jag det nu. 

Träning:
Landade strax norr om 37 timmars träning i januari och alltså i linje med mitt ganska högt ställda mål om 425h på årsbasis. Jag får väl väga in att det i normala fall är grundträningsperiod nu och att mängden dras ner när/om det blir tävlingar. Något som är lite extra värt att notera är att jag också har slagit distansrekord i antalet löpta kilometer efter en hastig titt i träningsdagboken. Det landade på 318 km fördelat på 223.5 km löpning och 94.5 km orientering. Det har också blivit en så kallad run streak under månaden med minst ett löppass om dagen, varav det kortaste på cirka 3 km efter en dag i skidspåret (ja, i Nybro. Det blev vinter i Sydsverige). 

Barn:
Utomhus varje dag som jag har varit ledig själv med henne. Jag har inte varit ute med henne alla dagar på helgen, då jag överlåtit vårdnadshavandet till fru och morföräldrar, som har sörjt för omsorgen medan jag har tränat, vilket jag ändå får vara tacksam över. De har nog varit mest utomhus, och vad jag vet så är det nog bara en dag då hon bara varit utomhus på väg till och från bilen. 

Övrigt:
Långfärdsskridskornas existensberättigande i hemmet har förstärkts med hjälp av en tur på Färskesjön under gångna helg, så både skidåkning och långfärdsskridskoåkning har blivit av på den här vinterveckan. Det verkar hålla i sig åtminstone en vecka till, så jag hoppas på fler tillfällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar