torsdag 11 februari 2021

En halvmeter snö i Lyckeby

Igår vid lunch hade det snöat konstant i ett dygn och som ett resultat ligger nu ett gediget fluff och pryder tassemarkerna. Efter 90 minuter snöpuls i tisdags (hade jag varit lopparrangör hade det väl kallats något i stil med South East Ultimate Winter Night Trail och kostat 1500:- att delta) och efter en kortare halvtimmessväng igår när all snö lagt sig så fick jag erkänna för mig själv att detta inte är bästa underlaget för hälsenor. Jag pulsar nog igenom kvällens nattcup med individuell start, sen får jag väl kapitulera för årstiden.

Den här vintern har redan visat sig vara vinter på riktigt med två långfärdsskridskopass, en löptur över isen på Torpaviken och ett skidpass. Helgens träning blir nog skidor nu när man ändå kan åka på natursnö och löpningen får underhållas med barnvagnsjoggar - för ungen ska ju ändå ut. 

Som sagt, orienteringssverige behöver inte bli alltför stressade, tror jag, över att besked om att kunna arrangera motionslopp ska komma. Om rådande väderlag fortsätter har de flesta inte barmark förrän i april (men förhoppningsvis tidigare här hemma). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar