fredag 14 oktober 2011

It's a hard knock life

Jag har som bekant försökt komma igång med träningen, men just nu är det motvind. Det är inte det att jag inte tränar, det gör jag. Men träningarna är förpassade till den tid på dygnet då jag har tid. Det rör sig alltså om tider mellan 18.00-07.00. Det är min fritid just nu. Och då tar jag inte med pluggande, matlagning, bajsa, tvätta, städa och ringa mamma i beräkningen.

Ta morgondagen som exempel. Klockan 9.00 ska jag befinna mig hos studiekamrat förberedandes en gruppuppgift. Klockan 13.00 ska jag befinna mig på Arlanda för jobb. Hemma är jag först efter 19.00. Den frågeställning som rör sig i mitt huvud (och har gjort de flesta dagar denna vecka) är: träna 06.00 eller träna 20.00? Med tanke på att jag skriver detta när klockan närmar sig midnatt lutar det åt att morgondagens pass bedrivs med antingen reflexväst eller pannlampa. Come saturday och jag är äntligen fri att träna som jag vill och hur jävla länge jag vill. Då ska jag gå loss riktigt ordentligt. Tre timmar är minimum. Och då snackar jag ett pass. Kanske tar jag mig en tur så jag kan följa Raiden i Uppsala, kanske tar jag både Nåsten och Lunsen i ett svep och passar på att ducka för lite älgkulor också. 

När jag har jobbat klart mina två kvarvarande jobbpass denna vecka är jag klar för den här terminen. Då har jag åtminstone bara skola att fokusera på. Då passar det lagom med en VFU-period som varar november till januari också, vilket innebär fulla arbetsdagar. Utan lön. 

Dra mig i drulen, resten av det här året kommer ta kål på mig. Följ min långsamma färd mot döden här på Harder, Faster, Stronger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar