tisdag 6 september 2011

DM-helg

För att vara säker på att döda allt kul i helgen så valde jag att åka på DM. Distriktsmästerskap. I orientering. För att vara mer exakt; medel- och stafett-DM.

Inför medeldistansen försvann allt hopp om att det skulle vara värt att åka redan på fredagkväll då jag såg startlistan. Endast sex namn inklusive mitt eget ställde upp i H20-klassen, varav ingendera var något namn jag hade så värst mycket respekt för. Fortfarande inklusive mitt eget.

Väl ute på tävlingen hoppades jag på seger, tyvärr visade sig dock att man måste orientera på ett speciellt sätt när det kommer till värdelöst ritade kartor, vilket direkt inte gynnade mig. Eller någon annan på tävlingen. Det blev en andraplats med cirka 40 sekunders marginal upp till placering numero uno och med fem minuter bommar i bagaget.

Dagen efter var det stafett och eftersom jag skulle starta kände jag mig lite mer taggad. Tyvärr samma klena startfält, däremot var det racerterräng vilket innebar att man delvis kunde leka Blixten McQueen ute i skogen. Efter en tråkig bom på tredje sista kontrollen och en härlig spurtstrid var jag i alla fall först in på förstasträckan. Nu gäller det bara att vara det på SM-stafetten också.

Kartor kommer aldrig någonsin komma upp eftersom skit-Garmin slutat fungera. Fuck off, vi ses på SM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar