tisdag 3 januari 2012

Fuck off, nu kör vi!

Jag har förut hållit på med att resumera åren då de gått mot sitt slut men i år kände jag inte riktigt för det, mest för att jag har mycket att vara glad över från 2011 och mycket att vara bitter över. Sånt är livet, bra och dåligt är ständigt balanserat. Jag har även kommit till insikt för länge sedan att det är dumt att hänga upp sig på saker som har hänt, det är helt enkelt bättre att leva i nuet. Således har jag inga nyårslöften, bara planer då livet är rätt utstakat framöver.

Ny termin börjar, träningen fortsätter fram till säsongspremiären om två månader. Mina stopp på vägen kommer innefatta läger i Finspång, Rättvik Snowshoe Race, kanske något Vasalopp och on the road är som vanligt mitt liv.

Närmast i tävlingsväg är 3000 meter på Ärlaspelen på fredag. Närmast i träningsväg är kurvbildsorientering utan kompass och orienteringsskor här i Uppsala om två minuter. Då jag är i ständig rörelse skjuter jag upp historien om mitt nyårsfirande och vad helgen har erbjudit till framtiden. Även om det är dumt att leva i det förflutna så kan jag åtminstone berätta om sakerna som gör livet lite bättre för den som vill läsa det.

God fortsättning, fuck off och häng med på ännu en resa mot nya mål anno 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar