söndag 21 oktober 2012

Porr

Idag återtog jag en del av mitt liv som jag har saknat. Distanspassets terapeutiska och sinnligt knullande förmåga att återinföra livsglädje för en trasig själ.

Distanspasset förlades till Trummelsberg och Bruksleden, djupt inne i Västmanlands skogar mellan Kolsva och Fagersta, ett outforskat område av mig och säkert många andra. Bitar av det gamla bruket står kvar och reser sig upp ur naturen med stenpelare, gamla dammar och transportleder. Bruksleden gick backe upp och backe ner i fantastiskt fin skog och mellan några fint belägna sjöar. Det är sällan jag blir lycklig  och lyrisk är en ännu mer sällsynt företeelse hos mig  men om det är något som ger mig ett präktigt mentalt stånd så är det fin natur och självklart att kunna springa i den.

Med det sagt så lämnar jag över de tusen orden till de orättvist missvisande bildernas mediala funktion att gripa och påverka betraktaren.

Utsnitt av naturen under passet.

Utsiktstorn på högsta punkten med vy över hela Västmanland.

Norrland har glömt några av sina stenar från den istida havsbottnen här. Återges mot beskrivning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar