söndag 2 december 2012

UTH 2012

Enda anledningen till att jag under helgen har befunnit mig i Uppsala är för att Albin Ridefelt för fjärde året i rad har fixat Uppsala Träningshelg. Starkt. Massa äckliga orienterare kommer och våldgästar honom och hans familj, tränar två pass per dag och äter. Själv höll jag mig hemma och var med på en träning i fredags och två igår. Eftersom det var första gången sedan jag blev skadad som jag sprang två pass på samma dag så ville inte benen vara med under denna, så träningen lades på hyllan. Nu är det uppsatsarbete som gäller.

Den här satans jävla uppsatsen. Nog för att det är skönt att slippa lektioner och få arbeta själv men det kommer en tid då man inser att man har tagit sig vatten över huvudet. Och med cirka två veckors tid kvar att arbeta så börjar panikens svarta åskmoln lägga sig kring vardagen. Det värsta är såklart att man inte får någonting gjort eftersom man inte vet var man ska börja.

Jag siktar i alla fall i veckan på att bli klar med analysen och samtidigt hinna med lite träning. I helgen blir det skidläger med Ärla. Det är fan på tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar