onsdag 2 februari 2011

Tillbaka till samtiden

Som alltid när jag har tillryggalagt ett långt tidsavstånd mellan jag själv och orientering så börjar suget komma tillbaka. Tävlingssug och suget efter att leverera. Det har krypit upp lite då och då under de senaste veckorna och resulterat i att jag kollat på flygbiljetter till utlandet, främst Portugal där jag tycker att det vore förbannat kul att springa de tävlingar som går där i början av mars. Det som hindrar är biljettpriser och de tider jag kan åka. Som det ser ut åker de flesta mellan 2-9 mars medan jag själv kan mellan 5-13:e mars. Lite surt. Får se om det blir av eller inte. Är i och för sig inte jättesugen på att punda ut två lax för flybiljett. Tror dock att det är värt det. Sjukt värt det. För att få träna bra, vilket man inte kan göra så mycket i Sverige just nu, om man inte väljer inomhusträning. Och de skippar jag helst, om det inte är löparbana. Då kan jag tåla det under kanske ett eller ett par träningspass.

Dagen har annars varit en vilodag, trots det fina vädret. Var halvvägs påväg ut när Göran kontaktade mig angående en öppen föreläsning signerad Ola Skinnarmo, äventyraren. Riktigt bra föreläsning som gav lite inspiration. Och allt sånt är välinvesterat på vintern.

Det kan få vara snö i en månad till för bra skidförhållanden. Sen vill jag nog kunna dra ut i skogen och få smaka på suget igen. Och göra mitt sista år som elitjunior till det bästa. De övriga åren har bara varit transportsträckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar