måndag 7 februari 2011

The world I love, the tears I drop

Dags att öka frekvensen lite. Hög diskant. Lite mer electricity. Rock'n'roll! Har börjat lite med intervaller på sista tiden för att få upp tempot i kroppen. Den är kvar i långdistanssteget och vill inte riktigt vara med, men den är seg och tålig. Det känns bra. Nu ska jag bara få upp farten. Tyvärr utgörs inte det mesta underlag av barmark, utan av ett lager av is som varje dag smälter och stelnar, smälter och stelnar. Det är livsfarligt. Jag fick dock in ett pass på bana i fredags. Nöjd.

Eftersom det sega virket fortfarande består väljer jag idag ett nattpass i skogen med pannlampa och snöpuls. Lite fart blandat med lite segt. Jag taggar med min spellista "Tagga". Perfekt för natträningen. För Var é vargen är såklart med. Lite AC/DC, lite Iron Maiden, Millencolin, Billy Talent och den här sköningen. Lite av en favorit. Har hängt med sen begynnelsen av min hittills meritfattiga orienteringskarriär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar