torsdag 10 februari 2011

Ångest

Idag har jag en ledig dag. Eller ledig och ledig. Jag har ju saker att göra egentligen. Jag är bara jävligt förståndig och struntar i det.

Något som jag dock inte struntar i är träningen, vilket jag i och för sig har väntat med tills nu. Jag ska nämligen vara med på Tour de Linnés fjärde etapp. Och ångesten börjar komma. Det är nämligen 3x3,33 km löpning i Flogsta. Och jag har planerat att ta ut allt. Verkligen allt. Jag tror man behöver minst ett pass i veckan som man försöker spränga gränsen på. Tyvärr så är det ju faktiskt mindre trevligt att göra detta. Därav ångesten. Det har dessutom snöat jävel idag, vilket kommer göra det svårt att ta ut sig löpmässigt men som likt förbannat kommer se till att det blir jobbigt.

Men det är ju en bra ångest jag talar om. Den drar fram urkrafterna ur kroppen. Sen får vi se hur länge de stannar kvar. Om de är med på första kilometern eller om jag kan dra fram dem på sista tre.

Jag ska fan spy när jag kommer i mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar