måndag 19 mars 2012

Hamsterhjulet

Just nu känner jag stark frånvaro i allt som ska göras. Det blir nämligen så när man viker ner sig och slappnar av. Efter Sloveniensemestern då den första halvan av den här terminen var avtenterad och dylikt återvände jag till en alltför lugn vecka. Dålig träning och allmänt dåligt deltagande i livet. Jag misstänkte att kroppen gjorde protest mot de långa resdagarna och de få timmar sömn som tentanätterna gav, så även helgen blev lugn. Åkte hem och umgicks, åt god mat och körde roliga OL-träningar.

Men nu är det slut på sötebrödsdagarna. Ny kurs har startat, nämligen danska, där läraren råkar vara dansk, och jag råkar vara helt oförstående. Dagens två lektioner gav alltså en del huvudbry då det var svårt att förstå vad det var som sas. Lyckligtvis verkar inte kursen alltför komplicerad. Men nu är det alltså dags att fortsätta satsningen mot säsong 2012, som kör igång redan i helgen med långdistans och Måsenstafetten. Efter en extra vilodag förra veckan är jag fit for fight och redo att köra igång med hårdträning igen, för det riktiga testet blir ju först på Silva League-premiären.

"Pain is inevitable, suffering is optional"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar