torsdag 15 mars 2012

Opponering & hemfärd

Dagens begynnande timmar spenderades i skolan där den här kursen (Äldre litteratur från antiken till 1850-tal) avslutades med uppsatsopponering. Det var inga större konstigheter förutom att jag inte där och då fick besked om Nobelpriset i både litteratur och Fredspriset. Jag misstänker att kommittén håller på det tills november. Personligen tycker jag att det inte kunde vara klarare.

Efter tre chorizos och fem espressos blev det hemresa till Köping då jag är ledig fram till måndag och inte har något att göra förutom att träna. Jag tänkte slå hål på myten om att det är svårt att bli profet i sin egen stad, bara på pin kiv, så imorgon blir det två pass, en vända på stan (gatan där JC och Systembolaget ligger) för allmän predikan och en titt på Världscupen i Falun.

En gråtrunk i källaren är också det att förväntas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar