fredag 23 mars 2012

Musikbloggen

Tar en paus i vad som verkar vara livet ur träningsaspekt. Jag gillar ju även andra saker. Som att lyssna på musik, läsa och beklaga mig över mänsklighetens förfall. Att april månad väntar med vad som kan bli en grym musikmånad gör det lägligt med ett musikinlägg.

Det största som händer i april, alla kategorier, är att Kent släpper nytt album. Vi borde alla ta en ledig dag bara för att lyssna på det albumet. Det ska iallafall jag göra. Släpps 25:e april och heter Jag Är Inte Rädd För Mörkret. Perfekt uppladdning inför 10MILA med andra ord! Singeln 999 släpps 28:e mars men redan nu kan man lyssna på samarbetet mellan Jocke Berg och Adrian Lux om man har abstinens:



Har jag bokat konsertbiljetter för deras sommarturné i Uppsala och Eskilstuna? Ja. Har jag förbokat singeln på CD och Vinyl? Ja. Har jag förbokat albumet på CD och Vinyl? Ja. Frågor på det? Nej, det trodde jag väl inte heller.

Fjärde april släpper Kristian Anttila nytt album. Jag har inte varit speciellt imponerad över det senaste, Svenska Tjejer och hoppas på bättring den här gången. Övriga album han släppt har annars en perfekt blandning av melodi, porr och trallande. Singeln är redan släppt och heter Hisingen - Manhattan.

En gammal klassiker på det:



Även Markus Krunegård är i albumsläppartagen, men det känns som att man är färdig med honom efter att ha lyssnat på Jag Är En Vampyr 76 000 gånger. Ska dock bli intressant att se om han skärpt sig efter förra dubbelalbumfloppen. 

På konsertfronten är det Thåström som gäller den 12:e april på UKK. Hans album är redan släppt och de låtar som regerar det albumet just nu är Samarkanda och Jag Kan Sluta När Jag Vill. 

Om någon nu möjligtvis skulle ha några motvändningar eller kommentarer på musiksmak medmera så vill jag bara påpeka att detta kommer bemötas med ignorans och bortrensning ur Facebookvänner ("Asså, serry?!" Ja.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar