torsdag 6 juni 2013

Lappland

Igår besökte jag de kanske finaste delarna av Västmanland för att utforska Lappland, eftersom vi inte kommer besöka det på vår resa med destination Jämsä, Finland. Lappland är i det här fallet namnet på ett naturreservat utanför Skinnskatteberg. 

När jag kom dit så hade jag tydligen glömt bort hur fint det är, för jag blev helt tagen de första stegen över en av de gungmyrar jag passerade utefter passet. Man skulle kunna fylla ut ett tvåtimmarspass med att bara springa på myr utan problem. Ibland övergår myrarna i höjder, täckta med blåbärsris eller vitlav högst upp, med några glesa träd utspridda. Kort sagt; mycket god sikt och ingen till svag kupering. Lunsen är en stadsskog i jämförelse!

Efter en timme med karta i hand och tårar i ögonen åkte jag hem. Nu sitter jag i Uppsala och hatar att jag inte är där. 

Min estetiska sida har ännu inte tagit över mig, då inga bilder togs. Nu har jag dock gått och blivit med kamera, så ett återbesök med fotografering är att vänta i sommar. 

Ni får inte kolla. Min porr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar