måndag 25 april 2011

Glöm inte bort att du är värdelös

Exakt de orden kom ekandes till mig ur tomma intet när jag gav mig ut på dagens bana i vad som måste vara IK Sadisternas bästa karta. "Glöm inte bort att du är värdelös!"
Tyvärr måste jag ju också medge att det är sant. Som jag sprungit denna helg kan jag lika gärna gå och hänga mig i källaren - och INTE misslyckas med det som den där skitungen i Värmland som det var någon löpsedel om.

Eftersom att jag sa på TC att jag skulle såga det här jävla arrangemanget vid fotknölarna när jag kom hem så passar jag på att slänga in det också i det här inlägget. Jag vet dock inte riktigt var jag ska börja. Jag kan väl ta det enda som var bra i helgen och det var väl ändå vädret, men jag tror inte att det är arrangörernas förtjänst. Man kan ju klaga på att det var för varmt men eftersom skogen hela tiden var så jävla tät så sprang man ju i skugga hela tiden.

Man kan ju börja vid den ändan att arrangörerna lägger banor där det inte går att springa. Begreppet "back to basic" för mig betyder väl ändå inte att man ska springa i ett antal decennier gamla trädplantager. Eller springa är ju en överdrift som heter duga. Krypa eller kräla är väl ett mer passande ord. Märk väl hur dålig jag faktiskt har varit på detta. Jag är mer löpare än krypare måste jag ändå säga. Igår var jag 8:a och idag var jag 15:e man. I H20E2! Töntklass!

Det för oss till nästa punkt. Den gränslösa inslussningen av utländska löpare i denna svenska cup. Fast där får jag väl ändå ge SOFT lite cred som visar de svenska juniorerna att de är dåliga. Helst ska det ju inte vara några svenska löpare på pallen, tyvärr var det ju faktiskt en förra helgen (på Svenska Mästerskapen...) och två idag i H20E-klassen.

Från vad jag har varit med om och hört har det varit allmänt dålig struktur på helgens tävlingar. Ska man ta något så banalt som att GPS-sändningarna inte fungerat så kan jag väl bara säga: Vem fan bryr sig? Det är ändå bara orienterare som kollar. Och knappt det. Orienterare som lagt av, då de inte är borta på tävlingar denna helg, är väl de enda som får för sig att kolla. Men när man ber alla på TC att stänga av mobilerna för att det stör sändningen, då får väl även jag gå in och säga att det är kasst. (Ja, jag hade såklart mobilen påslagen. Jag tänker inte bege mig tillbaka till stenåldern bara för att 20 gubbar, långtidsskadade och annat löst folk ska kolla på när andra bommar.)

Vill någon mot förmådan att jag ska orera mer om hur alla som sprang den här helgen hade varit mycket lyckligare om de låtit bli så kommer det snart vara mer eller mindre omöjligt. Den här helgen ska jag supa bort ur minnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar