söndag 24 april 2011

Kassheten — svart på vitt

Inför denna helg fick jag det svart på vitt. Jag är dålig. Jag fick inte ens springa elitklass på de tävlingar jag sett fram emot för deras beryktade hårdhet. Istället fick jag idag harva runt i töntklass.

Det visade sig dock efter dagens lopp att jag faktiskt inte förtjänade att springa elit. Jag bommade, gång efter annan och sprang oförlåtligt sakta. Mest för att jag var förbannad, delvis på mig själv men också på arrangemanget. När man marknadsfört det som back to basic och vildmarksorientering och kommer ut i skogen med kartan bara för att märka att all orientering som egentligen behövs är att kryssa mellan diverse grönområden, hyggen och allt annat på kartan som inte är vitt.

Imorgon väntar medeldistans, återigen i töntklass för att jag, bara för att få säga det igen, är så jävla dålig.

Detta är alltså vad man har stått över påskfirandet för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar