torsdag 14 april 2011

Packar, förbereder, laddar

Förutom ett kort möte idag i skolan och lite uppsatsskrivande så handlar det i mångt och mycket om förberedelser inför helgens tävlingar. De enda jag såg fram emot i höstas när motivationen tröt. Men som i och med denna säsongs början fallit lite i glömska då jag upptäckt att ORGIEntering är ganska kul. Kan bero på att jag har slutat med det här att bomma.

Jag är helt övertygad om att jag kommer vinna i helgen. Gotland är min ö. Senast jag sprang ett SM på Gotland sopade jag hem en sjundeplats trots frenetiskt bommande. 36 sekunder hade jag på spurten också, endast matchat av segraren denna mulna, lätt kyliga dag i september 2007; Albin Ridefelt. Men det var långdistans och nu är sprint. Jag ställer ju som sagt inte upp på Natt-SM, så att någon annan också ska kunna få ett SM-guld denna helg. Jag är förbannat ödmjuk där känner jag.

Den enda spänning för de som följer H20E-tävlingen på söndag är jag rädd, är fighten om andra- (första förlorare) och tredjeplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar