fredag 8 april 2011

Svartnatta och Kolmårdsdubbeln

Ikväll är det Svartnatta, och eftersom jag inte har något annat att göra än att tänka på det jag ska göra i helgen infinner sig en viss grad av motivation. För att tala klarspråk: Jag är taggad till tänderna.

Senast jag sprang Svartnatta, 2009, gick det rätt hyffsat har jag för mig. Nog för att jag var fem minuter efter min nuvarande klubbkamrat Emil Andersson, men eftersom han är något av ett underbarn på nattlöpning så tar jag inte det så hårt.

Det är förövrigt en vecka kvar tills jag ska till Gotland och springa SM. För att alla andra ska känna att de inte åker till Gotland i onödan så ställer jag inte upp på Natt-SM. Den kan de få. Men sprinten är min!

Som förberedelse sprang jag igår två banor under samma pass. De ligger i kartpärmen. För att få extra träning sprang jag såklart i skymningsljus. Det gäller ju att utmana sig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar