måndag 27 juni 2011

Gårdagens träning

Efter ett långt midsommarfirande krävdes min hjälp att sätta ut ett antal kontroller till kommande träning i Broskogen, något jag snabbt tackade nej till då jag, om jag ska vara helt ärlig, inte trodde att jag skulle vara i stånd att göra det. Efter en liten tankeställare kom jag dock på att Broskogen faktiskt är den finaste skog man kan springa i utan att behöva åka flera mil bort. Jag tog mig därför an uppgiften, som visade sig bli ett sant nöje.

Nu var det säkert ett år sedan jag sprang där, och tro fan om det inte bli finare och finare när man springer. För den insatta kan man på min header se ett litet kartutsnitt lysa igenom bilderna och Harder, Faster, Stronger. Det råkar vara ett utsnitt ur Broskogen. En ännu mer insatt vet att kartan användes vid Kort-SM 2002.

ÄNNU mer insatta människor, kanske bara vi som regelbundet tränar på kartan, vet att ute i skogen finns två kryss som markerar två bilar, modell Dharma Initiative. Jag sprang förbi båda två igår och som alltid fylldes jag av en känsla att man inte är ensam in den skogen. Att the Others bara är ett stenkast bort och iakttar en. Eller att en isbjörn ska rusa fram när som helst.

Äventyrslystna och övriga idioter är varmt välkomna till Köping så ska jag visa er dessa fenomen på en träning i den finaste av skogar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar