söndag 12 juni 2011

På spaning efter den tid som flytt

Eftersom att jag oftast i vardagen, och på fritiden med för den delen, befinner mig i inte mindre än tre län per dag, kan man ändå konstatera att jag bor i någon sorts väska. Det har känts väldigt påfrestande ett tag och den träning som bedrivs är tvångsträning, kommenderad av mig själv under inte alltför många av veckans dagar och starkt uppbyggda på skuldkänslor och irritation över min oplanerade tillvaro.

Men vem fan vill minutiöst ha sitt liv planerat i en kalender? Bättre då att leva i väska säger jag.

Just nu befinner jag mig i Sälen på ett kort trainingcamp som ska skicka viljan att bli något tillbaka till tankarna. Detta genom att fylla på fantasin med vackra vyer och fina träningar att frammana på Uppsalas fula slätter och asfaltsbeklädda underlag som inte direkt är det bästa för varken ben och muskler eller träningsglädjen.

Många pass jag kör är därför lugna och fina. I onsdags cyklade jag 13 mil från Uppsala till Sandviken i växelvis strålande sol och svalkande duggregn. Igår befann jag mig miss i nassen på O-ringens sista etapp 2008. Idag cyklade jag och Göran in i Norge och pissade. Nu tänkte jag åka rullskidor. Imorgon blir det löpning över fjällen. Vackra vyer, fina träningar och härligt sällskap. Det behövs, innan jag lunkar in i vardagen efter Jukola med heltidsarbete och de asfaltspass på kvällarna som det innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar