torsdag 10 maj 2012

10MILA och tiden efter

Som vanligt när det gäller 10MILA så var jag ordentlig taggad de sista dagarna innan. Och trots att laget drabbats av återbud, skador och sjukdomar följde vi upp bra och placerade oss på 37:e plats, två placeringar bättre än året innan. Jag fick gå ut på femte sträckan bakom de lag som utgjort andraklungan på Långa Natten, alltså på 32:a plats. Jag fångade in folk direkt, var plötsligt helt själv fram till slutet och var ifatt en annan klunga innan målgång. Jag plockade därmed till 23:e plats. Jag är självklart riktigt nöjd, men det var tre lag precis före mig i mål som jag var om ute på banan, men som passerade då jag stressbommade lite på slutet. Surt! Annars är jag nöjd.

Efter att ha stigit upp 01.00 på natten för att förbereda mig för min sträcka tyckte jag det var onödigt att gå och lägga mig efter att ha kommit i mål, duschat och bastat, bara för att märka att solen hade gått upp. Var således uppe hela natten och har känt mig ordentligt sliten hela veckan.

Det hindrade mig dock inte för ett par riktigt fina dagar i Västerås med Jonathan och Karl, där vi hann med att grilla, laga mat och potatis, kolla på kulturmärken och springa ute på Ängsö naturreservat.

Vätskepaus i Mälarens skärgård.

 Detta var vad som erbjöds innan jag var tvungen att sätta mig och skriva en hemtenta efterföljande dag. Igår jobbade jag. Idag tränade jag. Nu sitter jag här.

Göteborg imorgon.

Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar