lördag 18 december 2010

Skärpning!

De senaste dagarna har jag haft alldeles för mycket att göra och alldeles för lite tid att göra det på. Brist på tid och brist på fantasi har gjort att träningen inte blivit mer än enkla joggrundor. Hade jag haft skidor i Uppsala hade jag kanske gett mig ut i de få och korta spåren som finns. Det har jag däremot inte.

Idag blir det dock ordentligt med träning. Jag befinner mig nämligen i Köping denna helg för att kurera min själ mot all denna julestress och ska således dra iväg och köra intervaller i QuickNet arena. Det kommer göra ont. Det kommer göra riktigt ont. Ty, jag har inte kört intervaller och bana sedan Bollnäs träningshelg och till och med då var det långt sedan förra gången. Jag tänker mig dock att det är dags att börja ladda inför Ärlaspelen den 6:e januari och 3000 meter. Det kommer också att göra ont.

Tyvärr krockar träningen med skidskyttet, vilket känns surt. Men om det är träning så är det. Skidpremiären gjorde jag förresten i Ärla den 5:e december om det har undgått någon. Cirka 12 kilometer. Dagen efter 3 timmar ultrahård rogaining. Då var jag i slag. Nu är det dags att komma igång igen. För på jullovet är det dags att dampa. Så ikväll blir det dessutom skidpremiär i Köping, i sann dampanda. Imorgon är det dags att pulsa upp Odenvalla ToR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar