torsdag 9 december 2010

VFU

Idag inleddes den andra av två veckor som jag ska vara på VFU denna termin. Återigen på Fyrisskolan i Uppsala. Dagen var inte mycket att hänga i granen. Upp skittidigt för att vandra genom silverlandet Uppsala till Fyris och blev helt vettskrämd när kaffemaskinen var borta. Vettskrämd och fly förbannad. Lyckligtvis hade de bara flyttat den till deras nya personalrum som var än mysigare än förra gången vi var där. Där tillbringades den första timmen, drickandes kaffe från denna underbara maskin. Annars hann vi med två lektioner där vi satt längst bak i klassrummet och gjorde ingenting. Det är ett hårt liv att vara lärarstudent. Konstaterade vi. Där, längst bak i klassrummet. Sen var det kafferast.

Nu längtar jag tills den här terminen med AUO1 ska vara över. Jag orkar inte med genus, integration och allt detta tjafs längre. Jag vill ha mitt ämne! Svenska. Enbart ett fåtal veckor kvar på den här skiten, förutsatt att jag är godkänd på tenta och PM-inlämning.

Efter kaffekoppen gäller träning. Liknande den igår. Den landade på cirka 1.30. Easy 10. Miles dåråva'.

1 kommentar:

  1. När kaffet saknas på jobbet då blir man orolig. Jävligt orolig. Tur att det inte var slut..

    SvaraRadera