lördag 5 mars 2011

Sverigepremiären

Igår och idag klarade jag av de första tävlingar som arrangerats i Sverige på barmark i år. Igår var det nattorientering och masstart.

Vi anlände till TC cirka en timme innan start efter 7 timmar bilresa från ett vintrigt Uppsala till ett snöfritt Åhus. När starten gick var jag med bra och låg topp tre i täten de första kontrollerna. Tyvärr kom dock bommen för oss alla och vi blev ikappsprungna. Efter det tappade jag drag då jag hade annan gaffling. Sedan kom en till bom för mig vilket gjorde att jag, min vana trogen, ökade för att komma ikapp istället för att börja orientera ordentligt. Efter det så kändes det som att det var dags att börja orientera och få ut nåt av passet istället. Imål kunde jag konstatera att jag var en bit efter, inte OK för mig på en masstart!

Idag var det medeldistans på en riktigt detaljrik karta vid kusten. Riktigt häftig terräng också. Medel har aldrig riktigt varit min grej och jag gjorde några småmissar där tiden såklart rinner iväg. Den värsta var enminutaren till sista... Jag hamnade ändå på en 31:a plats av nästan 80 startande i klassen H21, som jag går upp i denna helg och nästa.

På eftermiddagen blev det ett till pass på karta i häftig terräng. Så jävla härligt med barmark! Jag lägger upp alla kartor när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar