torsdag 3 mars 2011

Vårkanten

Halva OL-Sverige åker något Vasalopp, andra halvan åker ned till Portugal och semestrar. Kvar är bara ett fåtal idioter som ska springa de första vårtävlingarna på barmark utanför Åhus, Skåne. Jag själv inräknad.
Jag har som tidigare skrivet, valt att ta en viloperiod sen i måndags fram till idag. Jag har inte vilat helt men däremot bara kört joggpass under timmen. Idag fick jag nästan ge mig själv en käftsmäll för att inte rusa uppför Slottsbacken i sant Hellner-ryck. Fast löpande då.

Nu står bara en sak mellan mig och en riktigt fin orienteringshelg i sann vårkänsla. Och det är en grammatiktenta imorgon mellan 8-12. Sedan går lasset ner till Skåne, där jag stannar till tisdag för att få in lite träningsläger efter tävlingarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar