lördag 12 november 2011

Äntligen!

Idag inleddes Vinterstudion och skidpremiären för eliten. Vi övriga simpla lekmän i Sydsverige får dock vänligt vänta på snön och motionsspåren några veckor till. Dock gav det ett ordentligt sug att dra ut och köra på ordentligt. Jag har tänkt köra fler skidtävlingar i år och nu är jag mer motiverad än någonsin. Jag har tänkt mig Vasaloppet också men det verkar mer som att jag kommer åka Öppet Spår igen istället och slippa att tappa en halvtimme på loppet på grund av trängsel.

 Nya skidor och stavar ligger i skidväskan och väntar på att få testas. Det vore inte helt orimligt att tänka sig ett skidläger i norr inom kort.

Tvåans växel i tung uppförsbacke på DM i 10K fristil. 

I väntan på snön så ger jag benen vad de tål istället på Backbanan här i Plattsala. Man får inte glömma att man ska leverera i skogarna under våren också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar