tisdag 15 november 2011

Hårda dagar

Att gå från noll timmar träning på två veckor till att träna varje dag och oftast fler än ett pass sliter hårt. Att gå från att inte ha tränat en sak sedan studenten och sedan börja igen är om möjligt värre. Igår var jag med på OK Linnés rockgympa och även fast det bara varade en halvtimme så fick jag betala med allmänt slitna muskler, kramp i baksida lår och sömnsvårigheter under natten. Att jag tagit bort styrketräning ur planeringen märktes om man säger så. I år tänkte jag åtminstone göra en kraftansträngning på den fronten och räknar med ett styrkeblock i december för att komma på rätt köl igen. 

Först väntar dock ett rullskidpass med Sunken. Om jag mäktar med ett tempo som går fortare än rullatorfart är jag extremt nöjd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar