tisdag 20 november 2012

Glasgow

Jag är en stark förespråkare av att vara hemma och inte åka utomlands på träningsläger. Jag tycker bara det är onödigt att slösa bort två träningsdagar för att resa. Så det är tur att jag inte ska till Glasgow imorgon för att åka på träningsläger. Vi kan väl för enkelhetens skull skriva av den här resan som en övning i team building om den nödvändigtvis behöver en klassificering. Samma resa gjordes förra året och med den kulturella och sociala mognad vi uppnådde på den resan så var vi mer eller mindre tvungna att även i år återvända och få uppleva det skottländska storstadslivet.

Snacket inför resan påvisar en stark motivation bland de inblandade att få ut så mycket som möjligt av vad staden har att erbjuda och även på mitt håll så vattnas det i munnen vid tanken på de delikatesser som vi kan komma att få ta del av i form av billig Tesco-öl, whiskey och gin&tonic - easy on the tonic.

Det spartanska levernet under kommande dagar sätter säkerligen sina spår, det vet jag att det gjorde förra året. Men vad spelar väl det för roll när man ändå pendlar mellan fullt ös och medvetslös fyra gånger per dag?

Återresan sker på söndag. Fram till dess kan jag inte hållas ansvarig för vad som kan komma att cirkulera på sociala medier jag frekventerar under min vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar