torsdag 1 november 2012

Idrottens baksida

Utan öl i två veckor försmäktar jag i denna stad. Därför är det dags att bege sig till Karlskrona i helgen för att deltaga på Nordiska Studentmästerskapen i orientering. Även kallat Nordiska Suparmästerskapen, förkortat NSM. Det blir en helg på vad vi brukar kalla idrottens baksida. Det är en sällsynt helg, då det innebär att även orienterare som är tråkiga väljer att supa ner sig och det är således som bäddat för skandaler.

Själv är jag ju som bekant bekant med alkoholen och åker ner i helgen som betraktare. Jag hoppas innerligt att folk kommer ha roligt så att jag slipper. Det brukar räcka med att titta på.

Med det sagt tänkte jag redogöra för vad som kommer hända helgen, så att jag slipper skriva ett blogginlägg efteråt.


  • Jag kommer dricka öl, vin och sprit.
  • Jag kommer vara otrevlig mot folk jag inte känner i allmänhet och folk jag känner i synnerhet.
  • Jag kommer få ett utbrott på att det spelas dålig "musik" (house, etc.)
  • Jag kommer vid fler än ett tillfälle behöva tacka nej till könsligt umgänge.
  • Jag kommer påpeka att livet är värdelöst och få det bekräftat. 
  • Jag kommer under den sex timmar långa hemfärden enbart lyssna på den här låten:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar