fredag 15 oktober 2010

Tjurruset

Imorgon. Går. Det. Av. Stapeln.

Det hårdaste, roligaste, lerigaste, häftigaste loppet i löparkalendern. Tjurruset.

Två gånger har jag sprungit det förut. Det hela går att läsa om på min gamla blogg och OLGY-bloggen om man känner för att leta lite. Då i Freluga Farmers färger.

Det ska bli härligt att få återvända efter ett års uppehåll. Förra året var jag riktigt sugen att springa men valde att springa J-cupsavslutning i Falun istället. Kan måhända vara det dummaste val jag gjort i hela mitt lifv.

Imorgon springer jag dock i klubbtröjan då vi är några stycken från klubben som gått ihop och bildat lag. Härligt. Detta blir också sista tävlingen för i år och sätter därmed också punkt för säsongen. Sedan inleds vad jag hoppas kommer bli en riktigt bra grundträning inför nästa säsong. För en nästa säsong blir det helt klart! Sista säsongen i töntklass (H20) och som junior, så då är det lika bra att löpa linan ut. OL-säsongen kommer jag dessutom försöka bedriva jämsides med lite löpning.

Det blir nog bra det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar