fredag 19 november 2010

En episk helg

Nu sitter jag och taggar inför en helg som kommer bli de....wait for it...lightful. Delightful! Om två timmar går tåget mot Linköping och ett för många okänt arrangemang som heter Nordiska Studentmästerskapen i orientering. Tyvärr vaknade jag med halsont i morse men som tur är handlar NSM knappast om fysiska idrottsliga prestationer. Jag känner inte av någonting just nu men jag misstänker att kvällens deltagande på sprinten kan komma att bli tveksamt ända fram tills startögonblicket. Vad som väntar därefter är dock OL-pub som är precis vad det låter som och mer därtill, vilket inte får missas.

Överlever jag till morgondagen bjuds det på långdistans. Jag är dock anmäld i Partyklassen så huruvida jag är frisk eller inte spelar ingen större roll. Huruvida jag är onykter eller inte spelar inte heller någon större roll. På kvällen blir det bankett med släpp och ös hela natten.

Överlever jag även denna dag är det stafett med Arena mitt inne i en rondell i Linköping. "Tyvärr" så är jag sjuk så jag vet ju inte om jag kan vara med och springa bakfull i 9 kilometer... Rackarns rabarber alltså. Jag som sett så mycket fram emot just det.

Med oss från Uppsala tar vi den här spellistan: NSM! Kött fifan!
Ett genialiskt verk med 111 tracks och garanterat party i sex timmar. Varsågoda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar