fredag 26 november 2010

Vinterstudion

Vinterstudion är i full gång. Jag kan helt ärligt säga att jag inte är ett dugg sportintresserad. Det kanske är paradoxalt men så är det. Det enda jag kan följa med visst intresse är Vinterstudion, Tour de France och Giro d'Italia. Inte ens orienteringsporten kan jag följa med intresse, men det är mest för att det är värdelös rapportering och en värdelös publiksport. Orientering ska bedrivas, inte tittas på!

Det är en extra källa till motivation, tyvärr ligger det också oftast på optimal träningstid så man får göra sina prioriteringar. Dagens sprintfinal för herrar råkar också gå strax innan jag bör bege mig till skolan, så även där kanske man ska göra en prioritering (det är nu klart att ingen svensk gick vidare till final på herrsidan).

Jag tror det blir tre pass på lördag i Bollnäs. Göran erbjuder två träningar i anslutning till varandra så det borde hinnas med utan problem på kvällen. Tyvärr tror jag att 10 km klassisk kommer missas. Jag är dock sjukt sugen på att göra min skidpremiär. Det kommer ju inte bli mycket av det i Uppsala "skiing prohibidibabido" stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar