torsdag 25 november 2010

Hälsingland

Jag ränner till Bollnäs och lever småstadsliv i helgen. Lite halvt pro-life. Plugget måste skötas mellan passen. Men det ska nog gå bra. Hur kan man inte njuta av att få springa uppför Bolleberget i bäckmörker och minusgrader för att sedan i bastun begrunda över begrepp som episteme, techne och fronesis? Och en kall öl till det.

Jag ser verkligen fram emot det. Jag behöver en helg med lite easy-living och mycket hardcore-löpning, kanske något pass OL. Sanning att säga tycker jag inte man ska överdriva kontrolletandet under träningssäsongen. Hårda långpass och lite skidor ska det vara, blandat med lite styrka. Det är medicin för själen i vinterdepressionen, det!

På tal om vinterdepression; varför i helvete var den tvungen att börja i mitten av november? Det funkar inte att kalla det vinterdepression längre. Halvårsdepression snarare. Jag har känt den komma krypande. Den har sedan länge gått vid min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar