tisdag 30 november 2010

Harder, Faster, Stronger - en vintersaga (Prolog)

Tro inte för all del att jag glömt att imorgon är första december. Vilket innebär: julkalender. Jag tänkte ansluta mig till den enorma drös av bloggare som förlöjligar sig själv genom 24 innehållslösa inlägg i rad med någon sorts jul/vinter/humor-anknytning. Detta har jag gjort förr. Och jag är inte stolt över det. Likväl tänker jag göra det. Jag intalar mig själv att någon liten själ därute kan glädjas utav det såhär i juletider som det ändå är (inte för att jag känner av det, men jag tillhör i större utsträckning grinchismen). Det hela vinklas säkerligen mot träning, bitterhet, måhända en liten julöl och en och en annan skarpsinnig humoristisk iaktagelse. Jag vet inte än, jag har nämligen inte börjat. Tanken var att jag skulle samla på mig bilder från BTH, men kameran förblev tyvärr i väskan, då den hade behövts i utkikstornet vid en i tidigare inlägg nämnd kontroll. Det blir, som så många vet, inte alltid som man tänkt. Det hela kan likväl kollapsa så hoppas inte på för mycket.

Fridens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar