söndag 18 december 2011

Helgens begivenheter

De senaste dagarnas träning har varit... jobbiga. Inte jättejobbiga fysiskt men däremot mentalt. Det har tagit emot att antingen ta sig ut, eller att genomföra dem. Fredagens mörker tärde på mig. Lördagens snöblandade regn gjorde att jag hellre hade genomfört mina marathonintervaller i soffan. Dagens snöande väckte stort motstånd hos den där killen som gillar att sitta och stoppa i sig choklad och dra sig i tasken så fort det känns jobbigt. Efter 2.30h distanspass så höll han iallafall käften ("Men vafan, sluta skyll på mig!"... Käften sa jag!).

Men efter att ha genomfört träningarna och alla endorfiner har knullat runt i kroppen så känns allt mycket bra och träning är det bästa som finns. Nu väntar en skön kväll med de sista förberedelserna inför morgondagens lektioner, de sista för den här terminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar