tisdag 28 februari 2012

The gloves are off!

På dagens simpass på Centralbadet så kom Göran fram till mig, som ur det blå, och hasplade ur sig följande: "Du, jag är fan sjukt mycket bättre på orientering än du, trots att jag har varit skadad och inte kunnat träna ordentligt!"
Jag blev såklart väldigt förnärmad och sa att om det är pisk han vill ha så är det pisk han skall få. Imorgon är det därför dags för duell i Nåsten på Linnés onsdagsnatt. Bäst tid i mål tar hem epitetet Världens bästa orienterare (av oss två).
Mycket står på spel. Förutom äran och berömmelsen gör vi upp om vem som bjuder den andra på fika i efterhand. Och märk mina ord: segerns sötma skall bli min! All min träning i vinter är raserad om jag förlorar och all min träning i framtiden kommer bero på detta möte.


Så Göran! The gloves are off! Imorgon skall du få erfara hur det är att vara sämre än jag!


4 kommentarer:

  1. OBS!!!!! Felaktig citering av mig har inte sagt det som personen i fråga hävdar att jag har sagt eller någonting liknande. Påståendet saknar inte saning, men det är ett sätt att uttrycka sig på som jag aldrig skulle göra. Vilket självklart gör mig förnärmad. Ledsen. Bitter.

    SvaraRadera