lördag 25 februari 2012

Tuffa tider

I takt med att tentan närmar sig, deadline för uppsatsinlämning ligger runt hörnet och våren är i antågande, är det inte speciellt svårt att känna sig lite stressad, då man förutom att förbereda allting ovan, också ska hinna träna 2-4 timmar per dag. Det gör att man såklart blir en riktig fena på multi-tasking. Just nu sitter jag till exempel och smälter frukosten, samtidigt som jag bloggar!

Det har varit en slapp morgon. Egentligen skulle jag pallra mig upp kvart i sju för att hinna käka frukost innan jag skulle vara på träning 09.00 med OK Linné, men då jag vaknade cirka en kvart innan jag skulle cykla iväg så tog jag beslutet att stress inte är bra för själen. Jag låg således kvar fram till sändningen för TjejVasan började och åt frukost till det. Inte jättetråkigt, men fortfarande damidrott. Suget efter att åka själv var påtagligt och jag kan inte för mitt liv förstå att jag så sent som igår tackade nej till en startplats i Öppet Spår på måndag. Tyvärr ligger det, som redan nämnts, smack mitt i tentapluggandet och uppsatsskrivandet.

Istället för vad som skulle bli 9 km orientering så blir det distans idag istället. Och egentligen passar det bättre, med tanke på att min höft, som jag i och för sig inte tror att jag berättat om här, mår bättre av att springa lugnt på lätt underlag. Gårdagens korta, moderata tempopass på Reflexrundan gav dock goda förhoppningar om att det inte längre ska kännas så obehagligt när jag springer fort och i terräng.

Dessutom är det en härlig känsla att vara ute riktigt länge och utmana kroppen och vädrets makter. Det råkar nämligen vara så att det idag är ett riktigt busväder och det, mina vänner, det är det bästa vädret att springa i!

Att förklara denna känsla för utomstående är fruktlöst och de som försöker står inför samma filosofiska problem som meningen med livet. Jag tänker därför inte försöka mig på det, utan stillar min entusiasm med att tänka att alla som inte upplever detta säkerligen kommer dö en förtidig död, är tjocka och kanske lite dumma i huvudet också.

Avslutningsvis skulle jag bara vilja försäkra er om att jag i framtiden ska bli bättre på det här forumet, lägga upp fler kartor och skriva fler inlägg som folk kan roa sig åt. Det är inte lätt när man är på flera ställen samtidigt, vill jag lova. Och här kommer en länklista:


  • Twitter - här till höger, annars @sajmoen. 
  • Attackpoint - här lägger jag upp min träning för allmän beskådan
  • Kartpärm - här kommer det snart komma en kartboom 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar