måndag 27 februari 2012

Ny vecka!

Ny vecka och nya träningsmöjligheter! För mig innebär det ett snitt på tre timmar per dag om jag ska klara 60-timmarsgränsen i februari. Inledde idag med cykel i spinningsalen på Campus. Där hade de satt på en video från Tacx över Grosslockner i Österrike. Det var 1h20min i rejäla stigningar med en inledning på 40 minuters klättring. Satan vad jag drog på. Cancellara i ryggen hela vägen och Schleck fick smaka tjurdrule! Vad skönt det är när träning är på låtsas.

När sedan februari har nått sitt slut så blir det också en kort viloperiod för mig då jag inte ska träna lika mycket som jag gjort hittills. Detta för att jag om en vecka förbereder mig för säsongstarten  i Slovenien på Lipica Open. Det passar även bra då jag på fredag har tenta och också måste skriva klart en uppsats innan jag far till utlandet och då känns det som att det behöver prioriteras. Och vad vore jag för en människa om jag inte slängde upp ett kartklipp?



Förmodligen en dålig sådan. Det finns också en till anledning till att jag väljer att lägga in vila när februari är slut, och det är av den enkla anledning att kroppen är riktigt sliten. Det är inte många pass som jag orkar hålla riktig kvalité på, sett till de senaste dagarna. 

Nog om detta! Först en kaffe och sedan bär det iväg till Linnés rockgympa för dagens andra pass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar