söndag 19 februari 2012

Skisser för sommaren

Om jag ska gå in på något så trivialt som veckans träning så har den varit bra, men nu i helgen slog jag av lite på takten då benen har känts helt söndermanglade. Egentligen så har benen mått ganska bra, men ljumsken/nedre magmusklerna har gnisslat ända sedan i tisdags, då jag körde riktigt hårt på Tisdagsbanan. Maskineriet behövde ett oljebyte och det fick jag i helgen med en vilodag i fredags och bara ett kort orienteringspass igår.

Dagen spenderades på slit&släng-skidorna på sladdriga "spår". Den mesta tiden körde jag i terräng och på stig, annars var det genom vattenpölar och djupsnö. Fortsätter mildvädret såhär är det mycket troligt att jag i veckan kör årets sista skidpass. Det känns lite tråkigt att vintern snart är över, för det har onekligen varat min bästa vinter träningsmässigt.

Något som däremot inte är tråkigt är att jag om lite mer än två veckor startar årets vårsäsong med tävlingar i Slovenien. Och i och med den resan så börjar Jet-setlivet igen. Därefter är nästan varje helg fram till slutet av maj uppbokade för tävlingar. Det ska bli väldigt kul att se om vinterträningen har gett något resultat. Jag tror att det har det, men jag tror också att jag kommer vara minst lika dålig som alla år innan. Jag kommer nog svära ordentligt om några helger när jag spenderat några timmar i bil, några på en leråker och några halvt sovandes på ett liggunderlag i en kall gympasal någonstans i Glömbortmigby,  bara för att vara en kvart efter segraren på en medeldistansbana av mindre betydelse.

Men det är kul det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar