torsdag 21 juni 2012

Vinst

Jag vann inte helt oväntat Midsommarloppet. Det var inte många som ville bjuda upp till dans denna afton, så det blev en ensam färd genom Västmannaskogarna. Det bådar ju inte gott när man börjar fundera ut segergester efter två kilometer på en åttakilometersbana. Det blev tillslut den klassiska Spurten så att kranskullan inte hann med att ge mig kransen.

Jag hade väl egentligen velat pressa ner tiden under 29 minuter men med träningsvärk i benen, ingen draghjälp och trängsel med motionärer på en trång stig den sista kilometern så var det svårt. Fick nöja mig med en tid på 29.50, inte ens bättre än förra gången jag sprang för två år sedan. 

Nu är det uppladdning inför nästa tävling, söndagens Fjäll-OL. Självfallet så laddar jag med med sill och potatis!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar