onsdag 13 juni 2012

Jukolan viesti!

Jukola närmar sig med stormsteg och det börjar bli dags att snacka ner och mörka formen som ju brukligt är. Jag har inte varit vidare pigg sedan jag i ett av mina många idiotiska ögonblick i livet bestämde mig för att cykla från Köping till Alfta, springa Silva League i Mellanösternklimat och sedan cykla hem till Uppsala. Smärta i många olika delar av kroppen har åtföljt mig sen dess och här kommer ett litet utdrag.


  • Ont som fan i ryggen. Oklart vad det beror på, men en gissning är Göteborgsvarvets asfalt i kombination med mitt löpsteg. Eller som seismologerna kallar det: 5,4. 
  • Ont som fan i nedre magmusklerna. Kan inte sätta mig upp i sängen. Kan inte springa utan mörka tankar. 
  • Ont som fan i vristerna efter upprepad våldtäkt av dåligt underlag och dåliga skor.
  • Ont som fan i hjärta och själ. Rakning närmar sig och det råder stark separationsångest. 

Trots allt detta så kommer jag ju såklart vara så jävla bra i helgen. Men mest av allt ska jag vara hänsynslös och otrevlig. Inte hälsa på folk jag känner, svära och tacklas i skogen och på återbåten. Bete mig ungefär som vanligt alltså. Man vill ju bara vara sig själv för en stund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar