torsdag 21 juni 2012

Inför Midsommarloppet

Trots en ganska överdriven sovmorgon (det har blivit några sådana efter Jukola av någon outgrundlig anledning) så är jag redan klar med mina bestyr för dagen. Inget mer att göra. Helt ledig. Det är tamejfan helt odrägligt!

Det enda jag har att se fram emot är kvällens tävling. Midsommarloppet utanför Köping vid min gamla skidklubb Hägersta GF:s klubbgård. Det var två år sedan jag sprang det loppet sist och då vann jag. Skönt. Två år innan dess tror jag att jag förvärvade fjärdeplatsen. I år återvänder jag inte som hemmalöpare direkt men det ska ändå bli kul att springa något som man kan jämföra med tidigare år. Det är en bana på 8 km som går på kanske 75% rottäckt stig. Ett perfekt lopp för en orienterare alltså. Jag har min egen tid på 29.46 att slå om man bortser från att jag självklart också ska vinna. Kollar man statistiken så är det inte många som lyckats ta sig under 29 och bara en som sprungit under 28 sedan 1999. Finns tyvärr ingen lista över startande i 8km-klassen, men det lär väl inte vara några större överraskningar då det mest är lokala förmågor  och närmast sörjande som dyker upp. Jag hoppas dock att man får spänna musklerna mot någon så att jag kan pressa ner tiden ordentligt.

För två år sedan var jag tillräckligt cool för att få en liten notis i lokalblaskan. Får se om man är värd det i år igen. Det brukar ju annars vara svårt att bli profet i sin hemstad, men i Köping är det fan alldeles för enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar