onsdag 20 juni 2012

Skisser för sommaren

Eftersom planering inte är en av mina starkare sidor här i livet så känner jag hur sommaren bara glider ur handen på mig. Det är ingen rast och ingen ro. Alltid ska det vara något på gång. Det faktum att jag om lite mer än tre veckor ska springa marathon skrämmer mig. Och jag som trodde att jag hade tid att träna.

Jag hoppas dock få bra träning nästa vecka då jag spenderar den uppe i Idre i bra träningsmarker. Trots många tips om att springa mycket asfalt innan så tror jag ändå att det inte är en förutsättning för att springa bra. Men åtminstone något 30K-pass på en asfaltsslinga ska jag nog komma upp i. Hur tråkigt det än må vara. Men inte i Idre. Där ska jag njuta.

O-ringen kommer nog bli en helvetesvecka. Mest för att det bara är en veckas återhämtning mellan Jubileumsmarathon och första etappen, men också för att det kommer vara mycket folk och vara i Halland där det bara är grönt och sandigt.

Sedan väntar några veckors jobb innan det är dags för de första SM-tävlingarna och terminsstart. Emellan allt detta ska det försökas klämmas in två Kentkonserter, en Coldplaykonsert och kanske Way Out West. För att inte tala om allt annat man ska göra.

Skönt att det är höst snart, så man får vara ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar