fredag 29 juni 2012

En vecka

En vecka har förflutit sen sist och jag tog mig en välförtjänt semester från semestern. Det vill säga att jag fyllde mina lediga dagar med saker som är kul att göra. Orientera.

Jag firade inte midsommar. Jag hade inga vänner som gjorde något kul. Jag käkade kycklinggryta hos mormor och morfar. Det var gott.

Tyvärr klarade jag mig, som så många andra, inte från att bli sjuk efter Jukola. Det pirrade i halsen hela midsommarafton och -dagen. Till min stora förtret då jag på midsommardagen var på väg till Idre för att springa Idreveckan. Det blev fem tävlingar i lugnt till moderat tempo med forsande snor och en ständig hosta. För att inte tala om alla härliga bommar. Inte en vecka i min smak såhär i efterhand

Nu har Verkligheten knackat på igen. Han är ovälkommen. Men där står han ändå och bara fortsätter sitt knackande. Vägrar ge sig.

Men släpp in han då så det blir tyst någon gång!

Jag går och lägger mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar