söndag 2 januari 2011

Dags att göra en insats

Nu är det slut på slappandet. Nu får der jävlaranamma ta och bli lite fart på det här. Livet alltså. Först ska jag ta tag i att plugga till PM-skrivande. Prio #1. Först ska jag läsa böcker i ett satans tempo. Sedan ska jag skriva. Inga problem.

Prio #2. Träningen. Förslappandet och dekadensen är över. 2011 ska inte bli ett lika stort misslyckande som 2010. Det är fan dags att ta rulltrappan ned i källaren, jaga in den lilla gråmusen i ett hörn och säga; "BU!" Så kanske poletten trillar ned. Jag räknar med att träna hårt hela våren, då det i princip bara är sprint-SM, 10MILA och Jukola jag kommer gå in för att springa överhuvudtaget. Allt annat känns onödigt. J-cuper är bara skit ändå. Långa resor för kassa tävlingar tilltalar inte mig längre.

Målet i år är fortfarande sub2 på Lidingöloppet. Nu är jag anmäld. Något jag kan rekommendera er alla att göra.

I enlighet med gällande tradition tänkte jag dessutom utse gångna årets träningspass, vilket jag hittills missat. Det är många som aspirerar på listan. Här är de nominerade:
Det är såklart svårt att utse en vinnare, då alla är värdiga. Men jag får nog lov att säga att de första solpassen på våren i Blekinge tillsammans med Rehns BK var årets höjdpunkt träningsmässigt.

Nytt år, nya träningar. En kommande aspirant till "årets träning" kan dyka upp redan sista helgen i januari. Mer om det senare. Nu; kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar