torsdag 6 januari 2011

Livet är hårt. Träning är hårdare.

Idag sprang jag 3000 meter i inomhusarenan i Eskilstuna. Det gick inte bra. Det gjorde ont. Överallt. Min maxpuls är numera två slag i minuten högre än vad jag trodde innan.
Jag sprang in på en tid av 9.50, vilket jag inte gjort sedan 2008. Kasst. Å andra sidan; mitt i vinterträningen och på 200m-bana. Jag lämnar det hela bakom mig och går vidare mot det jag är bäst på.

Hårda långpass. Och snöskottning.

Jag har redan denna vecka hunnit med två pass snöskottning uppe på mormors och morfars uppfart och imorgon ska jag tillbringa dagen på taket av en hönsgård och skotta snö med Ärla IF "skogshuggarna", som imorgon utgör snöskottningssektionen. Efter detta väntar såklart långpass.

Optimalt fredagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar