måndag 3 januari 2011

Om idiotin

Något inspirerad efter Haags och Kallas första-, respektive andraplats på dagens Tour de Ski, bar jag mig av för att känna på 15K skate i Hallstahammar. Det var i alla fall vad jag trodde.

Det jag såklart visste men valt att glömma bort var att vaderna skulle gå isär/lossna/smulna sönder i första backen. Två varv på det kuperade 5K-elljusspåret var då allt jag mäktade med att motivera mig till mellan svordomar, allmänt bedjande och panik-masserande i nedförsbackarna.

Och vad lärde jag mig idag? Jo, man ska aldrig dra ut på vinterns första skate-pass! Det gör något så sinnessjukt ont att tårar sprutar, blod rinner och svetten lackas.

Av förekommen anledning gör jag alltså tävlingsdebut på 15K fristil på lördag. Great success.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar