tisdag 4 januari 2011

Kaptenens logg, dag #7082

Fria dagar och nedsatt ansvarstagande har gjort att träningen blivit alltmer central och koncentrationen på det som tidigare hamnat i skymundan har sakteliga kommit upp till ytan. Jag har skrivit träningsdagbok och till min förtret sett hur lite jag har tränat. Det är bedrövligt. Å andra sidan har jag inte varit sjuk sedan början av september, känt en förbättring i det jag har tränat och är inte överdrivet seg i kroppen. Måhända infinner sig en liten formtopp.

Denna ska jag dock ta och träna ur mig nu. Idag blev det snöpuls i 1.54 och Odenvalla ToR som länge legat orörd. Nu finns där mina spår för de som känner sig manade.

Ansvaret för plugg börjar också krypa sig fram. Läser gör jag för fullt när jag inte har något annat för mig. 14:e januari är det PM-inlämning och då är äntligen lekstuge-terminen över. Då börjar vårterminen och svenskan. Hur sedan vårterminen kommer vara återstår att se då jag även kommer jobba söndagar och måndagar från och med vecka 6 i Kungsör. Lite fler bollar att hålla i luften alltså. Men it's all good. Våren är tillräckligt ohektisk tävlingsmässigt för att söndagarna ska kunna få vara jobbdagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar